Az életmódváltás 6 nemteendője
Mert mindig a csinálásról beszélünk. Annyi a szabály, hogy ki sem látszunk alóla. Legalábbis kezdetben… Most azt a 6 nemteendőt gyűjtöttem össze Neked, ami segíthet a sikeresség mellett kimaxolni az életmódváltásban rejlő örömteli pillanatokat.
1. Ne mondj igent

Amikor valamire igent mondanál, azzal együtt egy sor más dologra pedig automatikusan nemet, hiszen egyszerre két, vagy több helyen nem lehetsz te sem.

Például, ha igen a válaszod egy elhúzódó munkavacsorára, akkor van esély rá, hogy nemet mondasz az aznapi közös családi életre: az együtt töltött időre, a gyerekek napi beszámolójára, talán az esti futásra is.

Vagy, ha igent mondasz egy vitára otthon vagy a munkahelyeden, azzal nemet mondasz a nyugodt pillanatokra, a gördülékeny napra, mert valamennyi zaklatottság benned marad, esetleg a gondolataid és a figyelmed sokáig a vita körül forog. Elvonva az energiádat valami sokkal inspirálóbbtól, valami sokkal fontosabbtól.

Remélem nem kell tovább írnom a sort, mert azzal nemet mondanék a gördülékenységre ;-).

2. Ne add át magad a bizonytalanságnak

Az oda-vissza táncolás nem vezet sehová.

Vagyis igen: az elégedetlenséghez és az önmarcangoláshoz a legbiztosabb, ami megtehetsz, ha egy helyben toporogsz, miközben határozott cél lebeg a szemed előtt.

Amikor felmerül egy kérdés, bátran kérdezz utána és a számodra megnyugtató válasz ismeretében haladj tovább a kijelölt célod felé.

3. Ne várj más eredményt, ha mindent ugyanúgy csinálsz, mint korábban

Az életmódváltás változtatások sorából áll.

Nem, egyszerre nem jó felforgatni az egész életed, mert hosszú távon nem lesz tartható az új rendszer.

Ha valóban tartósan változtatni szeretnél, akkor apró lépésekkel kezd, hogy a nagyobb feladatokhoz a megszerzett sikerélményeidből táplálkozhass.

4. Ne a tökéletességre törekedj. Vágj bele, és csináld!

A tökéletességre törekvés, a maximalizmus sok terv/ötlet és szándék halálát okozza.

A legfontosabb, hogy kezdd el, csináld és, ha valamin változtatnod kell, akkor változtass és menj tovább a kijelölt utadon.

5. Ne halogass

Most megteheted, amit szeretnél.

A múlton változtatni nem tudsz, a jövőd pedig nagy mértékben függ a jelenlegi döntéseidtől. Ha valóban szeretnél valamit, azt most kezdd el. Elindulni a legnehezebb, a többi jön magától.

Segíts magadnak, ahol tudsz: például a reggeli futást tervezve előző este készítsd össze a futócipőd, a ruhád, a vizet, a pulzusmértőt, hogy azonnal indulhass, amint felébredtél.

6. Ne felejtsd el megünnepelni a sikereidet

Az első és legfontosabb, hogy saját magad felé el tudd ismerni az eredményeidet. Ne gondolj feltétlenül nagy dologra, egy közös reggeli egy régi ismerőssel, egy cukormentes fagylalt, egy séta, egy szabad láblógatós este… bármivel ünnepelhetsz, ami a szívednek kedves, csak tudd, hogy ez most elismerés magadnak magadtól.

Csupán attól, hogy ezt az egy dolgot bevezeted a 6-ból már csodákra leszel képes. Hirtelen sokkal elégedettebbé válik az életed. Hirtelen sokkal kevésbé függsz majd mások elismerésétől, hiszen megadtad saját magadnak azt, ami megillet.

Ha van kedved oszd meg a tapasztalataidat Velem betti@inzulinrezisztensvagyok.hu címen 😀

Remélem hasznosnak találtad a bejegyzésem! Oszd meg azokkal, akiknek segíthet!

Szeretettel,

Betti

Written by Betti

Leave a Comment