Az előző kürtőskalácsos történetemet a Kürtőskalács fesztivállal kapcsolatban már olvashattad. Ha még nem ismered a sztorit, akkor IDE kattintva olvasd el egy hányatott IR-es első, bizakodó lépéseit a kürtőskalács élvezete felé.

A stóri ott folytatódik, hogy nem nyugodtam bele a sikertelenségembe és néhány napja a Vitéz Kürtős egyik pavilonjánál megkérdeztem, hogy hogy lehet, hogy nincs TK (teljes kiőrlésű) kürtőskalácsuk?! Erre nem csupán azt kaptam válaszként, hogy van, hanem azt is, hogy akár házhoz is szállítják. 😀 Öröm és bódottá!

ir barát kürtős kalács Mégsem elégedtem meg ennyivel, gyorsan rákerestem a Vitéz Kürtős honlapján az összetevőkre és Fitness Kürtőskalácsként rá is bukkantam. Sajnos az arányok és a szénhidráttartalom nem volt feltüntetve. Felhívtam őket és egy kedves hölgy felvilágosított, hogy fogalmuk sincs a szénhidrát tartalomról egy kalács esetében. Bumm!

I

…és sokkollak még – rizstej van benne, ami nekünk NEM jó. :-/

Azért a hölgytől megkaptam a receptet, és kiszámoltam a szénhidrát tartalmát a Vitéz Kürtős Fitness Kürtőskalácsának (kb. 250gr/db), amit a rizstej miatt erősen NEM javasolt ennünk, ha mégis valaki bevállalná (persze, tudom innen senki…, hogy csak elviekről lehet szó…), akkor  a gyümölcscukor tartalom miatt ne, mert ugye ez is CUKOR, tehát ezzel duplán NEM javasolt ennünk.

Szóval az én számításaim szerint a kb. 250gr-os kürtős kalács kb. 345gr szénhidrátot tartalmaz. Ebben benne van, hogy sütés után/közben szintén ebbe a bizonyos gyümölcs CUKOR-ba forgatják.  UPDATE: A 345gr szénhidrát kürtőskalácsonként úgy jön ki, hogy a 250gr-os bevonat nélküli tésztában van kb. 145gr CH és a Vitéz Kürtősnél kb. szintén darabonként 20dkg cukrot számolnak a külső karamellizált mázra és a sütés utáni beleforgatásra. A 20dkg cukor, pedig 200gr színtiszta szénhidrát. A tészta és a cukros bevonat együtt pedig 345gr-ra rúg. (Csak a nem IR-esek miatt mondom, hogy ez a Ch mennyiség több, mint két teljes napunk (aki 160gr-on van) megengedett szénhidrát mennyiségét lefedné. 1db Kürtőskalács. Full éhenhalás!)

Elmélkedtem, hogy ha a gyümölcscukrot kicserélnénk mondjuk Süssinára (ami nem számolós tudtommal) és a rizstej helyett rendes tejet, netán tejszínt raknának bele, akkor rögvest egy ilyen csini produktum 121gr CH-t tartalmazna és LASSÚ lehetne! 🙂 Ki mit szól? Így már ebédre kb. 35-40%-át megehetnénk egy normál kürtőskalácsnak. Azért itt is van apró-pici bökkenő, a Süssina nem karamellizálódik. Kívülre pedig elég szerencsés lenne az a bizonyos fincsi bevonat…

 

hurra-2

 

Written by Betti

    3 hozzászólás

  1. k 2016-11-24 at 16:52 Válasz

    szivembol szoltal, mert nekem is nagyon hianyzik a kurtoskalacs 🙁 en is irtam mar a vitez kurtosnek, h nem akarjak e ertrittel v nyirfacukorral, de a karamellizalodast mondtak ok is. viszont az fizikailag nem lehetséges, hogy 250g kurtosben 345g ch van 🙂 biztos nem keves, de tobb ugye nem lehetsres, mint a termek tomege

    • Betti 2016-11-24 at 17:12 Válasz

      Szia! Majd csk lesz megoldás… 🙂
      Igazából a 250gr-os kürtőskalács a külső cukormáz nélkül 145gr szénhidrátot tartalmaz. A külső cukormázra pedig 20dkg-t mondtak a Vitéznél. Ebben benne van az ami karamellizálódik és az is, amibe forgatják a végén. Azt pedig 100%-kal számoljuk. Így lett 345gr a végére.
      Abban igazad van, hogy ahogy bejegyzésben leírtam úgy értelmezhetetlen. Köszi, hogy szóltál! 🙂 módosítom

Leave a Comment