palacsinta recept inzulinrezisztenseknek
Mindkettőnket kilora meg lehet venni palacsintával. Imádjuk! Az utóbbi időben sokféle tésztával kísérleteztem, de ez a mostani végre A.-nak is bejött és nekem is megfelelt. 

Az itt leírt összetevőkből nekem 20 db palacsinta jött ki. Összesen töltelék nélkül, csak a tészta hozzávalóit kalkulálva úgy 950Ft a költség. A. kakaóval ette, én pedig a múltkor Aldiban vásárolt xilites eperlekvárral.

Egy palacsintasütővel sütöttem, így kb. 1 órát álltam föltötte.

Ha jól számoltam a szénhidrát tartalma az egész mutatványnak 239,2 gr Ch. Ennek megfelelően, egy db töltelék nélküli, kopasz palacsintára 11,96gr szénhidrátot kalkuláltam. Ez köszönhető annak is, hogy a tejet teljes egészében tejszínnel helyettesítettem, amit vízzel hígítottam.

A hozzávalók: 

  • 240gr teljes kiőrlésű liszt (nekem most tönköly volt idehaza, abból készítettem és kifogástalan lett)
  • 160gr sima fehér liszt
  • 4db egész tojás
  • 1db 30%-os főző- és habtejszín (Millinek van ilyen. Isteni tejszínhabot lehet belőle készíteni!)
  • 9dl víz (5dl-el hígítottam a tejszínt és 4dl szénsavas víz kellett volna, de én ezt is sima vízzel készítettem)
  • 1 kiskanál só
  • 2dl oliva olaj (Ajándékba kaptam apuéktól és nagyon rákaptam. Sütik alá is ezt használom, de gondolom sima olajjal is pontosan ennyire lett volna jó a tészta.)

Inzulinrezisztenseknek palacsinta recept

A liszteket tálba tettem, összekevertem a sóval, beletettem az egész tojásokat és géppel elkezdtem összekeverni. A folyadékokat -tejszín, víz, olaj- apránként adagolva öntöttem hozzá, amíg teljesen egyenletes, sima masszát nem kaptam eredményül. Én most nem pihentettem, hanem azonnal elkezdtem sütni. Az első sütés előtt tettem a sütőbe egy kis olajat, utána már egyáltalán nem.

Tényleg szuper lágy tésztát kaptam, ami csak akkor szakadt el, ha bénáztam vagy türelmetlenkedtem.

 

Written by Betti

Leave a Comment